Seznámení se s Lukášem, tvůrcem módní značky PATTERN

_DSC9513

Přiznám se, že toho o Vás moc nevím, zajímalo by mě, jak jste se vlastně dostal k navrhování a ke své vlastní značce PATTERN?

Když mi bylo 15 rozhodl jsem se jít na uměleckou školu a studovat oděvní design, potom jsem pokračoval ve studiu v Brně, kde jsem si hned po škole našel práci jako designér skate a snow oblečení. Po čtyřech letech mě to omrzelo a rozhodl jsem se rozjet vlastní projekt Pattern, který je odvozen od mého příjmení Pattermann. Od roku 2010 tedy dělám co mě opravdu baví, nejdříve to byly trička s potiskem, ale poslední dobou jsou to ručně šité kousky u kterých se občas pěkně zapotím u stroje.

 Jak byste popsal styl Vaší značky, je jen pro pány nebo i pro dámy?

Řekl bych, že je to lehce elegantní streetwear, ale najdou se tam i sportovnější věci, i když poslední dobou se to snažím omezovat a více mě baví ta elegance.  Asi uzavírám nějaký 6ti letý cyklus, kdy jsem od školy dělal jen sportovní věci a teď mi to leze krkem. Snažím se navrhovat i dámské věci, dokonce jich je v nabídce víc než pánských, ale je to hlavně tím, že holky prostě rády nakupují a chlapi se raději na módu jen dívají.

Jakes1

Kde můžeme oděvy značky Pattern zakoupit?

Momentálně si oblečení Pattern můžeš koupit v obchodě Kuráž na Benediktské 7 v Praze, nebo u mě na stránkách pattern.cz, jiné místo není.

Máte svého vlastního oblíbeného českého a zahraničního návrháře?

Nemám, protože nikdy jsem nevzhlížel k nějaké návrhářské hvězdě a myslím si, že dokonce už vymřeli. V dnešní době je spousty bezejmenných talentů, kteří se schovávají za značkami firem v „kreativním týmu“, ale tyto jména jsou většinou pro veřejnost neznámá. Ale pokud bych přece jen měl jmenovat nějakou návrhářskou celebritu, tak pro mě je to jedině Hussein Chalayan.

Oxford4

Kde tady v Čechách rád nakupujete, máte vyhraněný styl?

Asi mě zabijete, ale já v Čechách moc nenakupuju – zatím tedy – ale snažím se:) Jako návrhář a švadlena v jednom si 80% šatníku ušiju sám a zbylých 20% si objednávám přes e-shopy, většinou z Anglie.

Jaké doplňky máte v oblibě?

Protože je mi často zima na hlavu, tak moje nejoblíbenější doplňky jsou klobouky, kšiltovky a jiné pokrývky hlavy. U mužů se toho moc vymyslet nedá, ale jsem zatížený i na hodinky, protože hodně vypovídají o člověku.

_DSC9501

Jaká je Vaše nejoblíbenější barva, kterou nejraději nosíte?

Já to mám rozděleno na barvy, které mám rád a  pak na barvy, které rád nosím. Mám rád odstíny zelené, fialové a žluté, ale rád nosím černou a šedou, protože mi přijdou čisté a jednoduché, lehce kombinovatelné a vždy jste šik.

Prozradíte nám Vaše tři nejoblíbenější kousky z Vašeho šatníku?

Pokud bych měl vybrat jen tři kousky, tak to jsou aktuálně vlastní Pattern džíny Lynch, které téměř nesundám, a pak dvouřadová mikina Bergman. Třetí nejoblíbenější kousek je právě černý slimfit kabát Topman.

Velmi tímto děkuji Lukášovi, že si udělal čas a poskytl nám skvělý rozhovor.

Tagged: , ,

One thought on “Seznámení se s Lukášem, tvůrcem módní značky PATTERN

  1. […] týdnu jsem vám představila tvůrce modní značky PATTERN, Lukáše. Rozhovor naleznete zde.  Tentokrát je tu ochutnávka pro holky Vše možno zakoupit na […]

Napsat komentář

