Rozhovor s MIN-KYX

Když jsem se poprvé dotkla heboučkého nákrčníku od značky MIN-KYX byla jsem jak v nebíčku.

Poprvé se tomu tak stalo na prosincovým Holešovickým Fashion Marketu.  Pod značkou MIN-KYX tvoří Klára a Jana . Daly se dohromady, aby vám snesly kousek hebkého mráčku z nebe.

dots.red5

Jak jste se každá dostala k šití?

Klára: Já osobně velkou souhrou náhod. Nepocházím z nějakého extra kreativního prostředí, nejsem hudebně či výtvarně nadaná už od malička. O šití jsem si dlouhou dobu myslela, že to je „mrtvý“ obor, který dokáže vyprodukovat akorát nudnou klasiku, kde jsou vrcholem designu záševky. Pak jsem ale jednou, když mi bylo 20, narazila na blog jedný amatérský punkový švadlenky a zůstala jsem stát (tedy vlastně sedět) s otevřenou pusou – to její šití mělo sakra šťávu a navíc nebyla vyučená! A od toho momentu se ve mně postupně probudila vlastní touha po šicím tvoření, která se nakonec proměnila v realitu.:)

Jana:U mě to začalo už „zamlada“. První  výrobek si pamatuji háčkovaný řetízek v družině. První zasednutí ke stroji přišlo na gymplu, kdy jsem měla potřebu pořádně santusáckého batohu. Pak pár šitých kousků vzniklo pro mě i pro kamarádky. No a pak nějak přišel přetlak a nedostatečná spotřeba a muselo to prostě ven.
Co vás spojilo pod jednu značku?

Klára: Ségry dobrý nápad. Pak slovo dalo slovo. No a už v tom jedeme spolu.

Jana: Já si ségru našla na Fleru. Líbila se mi ona i její výrobky. Už v té době jsem dovážela Minky a chtěla jsem začít dělat z Minky výrobky, ale potřebuji k sobě vždycky pravou ruku,  takže bylo na čase ji prostě ukecat.

Klára: U nás byl asi rozhodující spíš moment toho, že jsme se spojily životně, že mě ségra „adoptovala“, jak já s oblibou říkám, protože se spolu známe vlastně jen o rok déle, než jak stará (resp. mladá) je značka MIN-KYX. Propojení i v rámci tvorby, která je nám oběma asi největším koníčkem, přišlo tak nějak nenásilně a automaticky.

dalmatin.black
Pracujete nadále i na vlastních projektech a jakých?

Klára: Jednoznačně. MIN-KYX u každé z nás uspokojuje pouze jednu z tužeb a vizí, které celkově v rámci tvoření máme. Já se již 4 rokem věnuji vlastní značce ZICHR, kde projektuji své punkové já především do šitých oděvů pro všechny rebelský andílky, které nebaví konfekce a chtějí to prostě jinak.

Jana: Hlavní mojí náplní je prodej Minky a bižukomponetů, blbinek na šití zvířat a tak. No a aby to bylo zábavnější, materiál i zpracovávám při šití. Doposud jsem fungovala jen přes Internet, ale v letošním roce plánuji otevřít kamenný obchod v Úvalech. Fler (Látky v síti)
Co všechno se skrývá pod značkou MIN-KYX vyjma nákrčníků?

Tam se toho skrývá! Umíme ušít heboučké ušanky, mazlivé polštáře, tulivé deky či neotřelé nákupní tašky. Nabídku stále rozšiřujeme a hledáme ty správné cesty, kterými uspokojit naše současné a budoucí fanoušky. Pustily jsme se proto i do tepláků nebo mikin. Částečně se věnujeme i tvorbě pro mrňousky, na prodejních trzích tak u nás můžete objevit žužláky pro miminka nebo dětské tepláčky.

sova.detsky
S jakými materiály a látkami tvoříte?

Základním materiálem je pro nás Minky, což je ta nejjemnější chlupatinka, kterou známe. Je to závislost na první dotek.:) Výhodou Minky, kromě toho, že nežmolkovatí a stále si uchovává svoji hebkost, je široká škála barevných, vzorových či vzhledových úprav. A to nás hodně baví. Minky doplňujeme o designové bavlněné látky, zajímavé bavlněné úplety, pružnou teplákovinu, tyl, a také různé stužky a knoflíky.
Plánujete nebo máte nějakou novinku? Mě se velmi líbil takzvaný „kapucák“, plánujete rozšířit kolekci?

Letošní novinkou jsou skutečně kapucáky (v MIN-KYX řeči KAPUCÁ-KYX), které jsme představily na zimním HFM 2013. Jedná se vlastně o takový velký nákrčník s kapucou, který je neskutečně variabilní, co se možností úprav nošení týče. Na HFM jsme měly k prodeji první dva kousky (kterým předcházelo cca 5 prototypů, které teď nosíme my samy či naši blízcí, kteří byli pasováni do role testerů), v současnosti už jsou další k vidění v našem Flerovském krámku. Další novinky budou v průběhu roku určitě následovat.
Kde si můžeme vaše výrobky zakoupit?

Celoročně na Fleru. V období podzim/zima/jaro na prodejních trzích napříč Čechami (v příští sezoně bychom rády pokořily i Moravu, Slezsko a překročily i hranici alespoň na Slovensko).
A konečně bude možné si výrobky vyzkoušet i na živo, v již zmíněné připravované galanterii v Úvalech u Prahy, kde budeme mít MIN-KYX pokojíček.

dots.red3 chlupatinka
lady.red.blac.dot bubble gum blue.orange2

Tagged: , ,

Napsat komentář

