F(l)érový rozhovor – HURHUT

Připravujeme pro vás řadu rozhovorů s tvůrci z Fleru.

Dnes jako první představujeme slečnu Ivu, kterou na fleru najdete pod jménem HURHUT. Věnuje se výrobě šperků z plexiskla.

  •  Jak jsi se dostala k výrobě plexi šperků?


Svůj úplně první plexisklový šperk jsem vytvořila před více jak třemi lety. Tenkrát jsem viděla plexisklo u kamarádky, která se o něj začala zajímat. Napadlo mě, že bych si mohla vyrobit siluetu svého pejska (Parson Russell teriera) a udělat mu obojek ze Swarovski kamínků. Když jsem pejska dokončila, rozhodla jsem se zkusit pejska dát na kamarádky Flérový profil a pozorovat ohlasy. Pejsek byl během chvíle prodaný. Jako popis jsem mimo jiné přidala, že na přání vyrobím i siluety jiných psů – no, a tím se to celé rozjelo. Založila jsem svůj profil, na kterém dodnes prodávám. Siluet svého pejska jsem tenkrát udělala více kousků a tak jsem toho prvního, z čirého plexiskla s růžovým obojkem a mašličkou nikdy neprodala:)

  • Jaké náměty a druhy šperků vyrábíš?


Hlavní námět jsou určitě pejsci, ale když se začínaly objevovat  i první dotazy ,,a co nějaké kočky?“, přidala jsem i několik motivů pro milovníky koček. Třetí, poměrně výraznou složkou mých plexi šperků jsou i nápisy na přání. To tenkrát vzniklo podobně jako již zmiňovaná silueta mého pejska. Nyní můžete mezi prodanými vidět jak jména, tak i různé přezdívky a zkratky.
První šperk, který jsem vytvořila, byl přívěsek na krk, postupně jsem začala rozšiřovat o brože, náušničky a poslední novinkou jsou prstýnky. Stejně jako druhy šperků přibývaly i barvy. Začínala jsem s čirým plexi, které jsem později vyměnila za výraznější matné, později přišla i výrazná, leč univerzální černá a nakonec svítivě růžová. Komponenty jsou převážně stříbrné barvy, na přání jsem už zaměňovala i za černé nebo zlaté, či stříbrné afroháčky pro alergiky.

  • Najdou tě naše čtenářky i na nějakém márketu nebo trhu, aby si mohli nabízené šperky prohlédnout i na vlastní oči?


Účastnila jsem se zatím obou ročníků Babího léta na Náměstí Jiřího z Poděbrad. Byly to moc povedené akce, obě hojně navštěvované a jsem moc ráda, že jsem mohla být jejich součástí. Některé zákaznice mě tedy objevily právě zde, jiné letos už říkaly, že mě z Fleru znají nebo už mají něco z minulého roku. To bylo opravdu moc hezké slyšet. Každý pozitivní ohlas mi vždycky dodá novou energii do dalšího tvoření. Do budoucna bych se určitě ráda účastnila více takových akcí, ale bohužel jsem limitovaná také svými časovými možnostmi. Chodím normálně do práce a Fler je pro mě kreativní práce na večery na odreagování:) Také jsem uvažovala o umístění svých výrobků do některého z pražských designových obchůdků, kde by bylo možné si pak výrobky prohlédnout naživo.

  • Jak se ti bojuje s dnešní konkurencí?


Bohužel na internetu jde vše rychle a tak i to, že po nějaké době objevíte profil, který je plný plexisklových siluet pejsků, jako ten můj. A jak s tím bojovat? Vydávat ze sebe to nejlepší, vymýšlet vždy něco nového, co zákazníky zaujme a mít ke všem individuální přístup. Vzhledem k tomu, že jsem s výrobou pejsků začala již před delší dobou, zná mě už poměrně dost zákaznic, které mě dále doporučují a nebo se po nějaké době vracejí pro další doplněk, či dárek pro kamarádku.

  • Je možné si u tebe objednat nějaký specifický námět?

Tím netypičtějším je určitě jakýkoliv psí námět. Ale pokud mě někdo osloví s prosbou o siluetu jiného zvířátka a je to v mých silách, určitě moc ráda vyhovím. Už jsem takto dělala růžové prasátko na krk, činčilku na placku a nyní mám rozpracované potkánky jako náušnice. Ale myslím, že zákaznice u mě vybírají především ty psí motivy. Je to něco originálního a zatím to není videt úplně všude – a hlavně, pejskařů, kteří milují své pejsky, je plno, ne?:)

Já mám doma také pejska a to výmařského ohaře, fenku jménem Merley, tak jsem si rovnou také trochu nakoupila🙂

Tagged: , ,

Napsat komentář

